آویناآوینا، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 17 روز سن داره

آوینا فرشته کوچک ما

تشکر ویژه از شبکه پویا

1392/5/12 2:29
نویسنده : مامان آوینا
1,534 بازدید
اشتراک گذاری

همه با شبکه پویا آشنا هستین و میدونید که اکثر کارتونهایی که پخش می کنه تکراریه ،بیشرش ماله دهه شصته البته برای ما تکراریه نه بچه ها، به نظر من این کارتونها خیلی از لحاظ محتوایی بهتر از کارتونهایی الانه که موضوع بیشترشون چنگ و خونریزیه.

البته کارشناسان حوزه کودک معتقدند که بیشتر از 20 دقیقه بچه ها نباید تلویزیون نگاه کنند. چون اثرات مخربی دارد . اما تشکر ویژه من از شبکه پویا صرفا به خاطر برنامه لالایی هست که هر شب از ساعت 10:30 تا 11 شب پخش می کنه (یادتونه بچه که بودیم ساعت 9 که می شد باید می خوابیدم و  سالهای بعد رادیو یه برنامه داشت که ساعت 9 قصه می گفت تا بچه ها بخوابن ترانه اش هم این بود گنجشگ لالا ، مهتاب لالا .... فکر کنم هنوز هم این برنامه پخش می شه ) و آینا عاشق این برنامه است ، بعضی شبها که هر کاریش می کنم لب به غذاش نمی زنه موقع لالایی که می شه شامش را میارم و اونم لطف می کنه و چند قاشق می خوره البته نگران هضم غذاش نیستم چون  متاسفانه آوینا زودتر از ساعت 12 نمی خوابه! البته اگه زود بخوابه ساعت 12 می خوابه. توی این نیم ساعتی که لالایی پخش می شه می تونم یه نفسی بکشم و آهنربایی که از صبح بهم وصل بوده به مدت نیم ساعت ازم جدا  می شه بالشت می ذاره زیر سرش و لالایی می بینه  و دقیقاً هم می دونه کی تموم می شه میگه شب بخیر بچه ها!

این چند روزی که خانه مامانم هستیم عصر که می شه مامانم می خواد یه کم استراحت کنه ولی مگه آوینا می ذاره اینقدر از روش می پره اینور و اونور، می پره بالا و پایین روی تخت خلاص حسابی آتیش می سوزنه و حسابی کلافه اش می کنه البته بنده خدا هیج بهش نمی گه ولی مدام نگران نکنه آوینا با سر پرتشه پایین خلاصه بساطی من دارم با آوینا دو روزه بهش گفتم بیا برات لالایی بخونم از توی موبایل با خوشحالی اتاق مامانی را ترک کرد و آمد دنبالم من هم از سایت شبکه پویا شروع کردم به خوندن لالایی اولش از روی بالشت باند می شد می گفت ببینم بعد که دید فقط نوشته هست و تصویر نداره سرش را گذاشت روی بالاشت و بعد با خوندن لالایی خوابید خدا را شکر.

پویا متشکریم !قلبقلب

ولی از حق نگذریم لالایی هاش قشنگه و آهنگش طوریه که باعث آرامش بچه  ها می شه.

اینم متن یکی از این لالایی ها :

لالایی - خواب‌های پارچه ای

دختر خوبم ناز و عزیزم

پسر ریز وتر و تمیزم

           

آفتاب سر اومد مهتاب می تابه

بچه کوچیک آروم می خوابه           

 

 لالالالایی

 لالالالایی

           

بادوم خونه پسته خندون

صورت ماهت گل تو گلدون

           

چقدر شیرینی قند تو قندون 

برات می خونم از دل و  از جون       

 

 لالالالایی

 لالالالایی

             

چیک و چیک وچیک

صدای بارون داره مباره از تو آسمون 

             

شبنم می زنه رو گل و ریحون

خدای خوبم ممنونم ممنوم

 

تیک و تیک ساعت بی تابه

خاله قورباغه تو مردابه       

 

واسه بچه هاش قصه می خونه  

خوابشون میاد  این و می دونه

 

 لالالالایی

 لالالالایی

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

نارنجدونه
12 مرداد 92 7:01
قربونش برم من آوینا کوچولو هزار ماشالله حتما رای میدم ایشالله برنده بشی خاله جونم


مرسی خاله مهربونم
مامان طنین
18 شهریور 92 13:08
سلام دوست عزیز مطلبت رو خوندم باهاتون موافقم دخترک منم از شبکه پویا استقبال میکنه البته برای برنامه نقاشی نقاشی . به وب ما هم سربزنین خوشحال میشیم البته من با اجازتون شما رو لینک میکنم. مرسی


خواهش می کنم عزیزم
hadi
23 مهر 92 21:57
سلام خوبی چه بچه نازی دارید خیلی خوشگله...... منتظر حضور شما در وبلاگم.... ما را لینک کنید منتظر واقعی.......
هنرمند
30 خرداد 93 18:31
سلام استاد ارجمند مطالب بسیار متنوع و زیبایی داری ....می پسندم با افتخار در خدمتم نظر لطفتون هست